12 februari 2011

Boekingen

De eerste boekingen komen binnen, en de kop is er af. Dat geeft de burger moed. Want zeg nu zelf een onzekerder business als een B&B is er bijna niet. Er zijn natuurlijk een aantal zaken die je voor elkaar moet hebben. Voornamelijk je presentatie op het internet. Dat op zijn minst. Niet alleen op onze eigen site (lemoutonquirit.eu) maar ook op de boekingssites (bijv. gites.nl) en uiteraard op de gratis sites waar ik regelmatig onze informatie op plemp. Alles ten gunste van de  vindbaarheid. Regelmatig foto's wisselen of aanvullen hoor ik dan. Modernisering van de site, "gezelliger" hoor ik, minder zakelijk, of niet zo vaak over prijzen hebben. Allemaal tips van vorig jaar die nu verwerkt zijn. Alleen de vormgeving, daar zoek ik nog een beetje naar een goed formaat, en experimenteer ik wat.

SITE
Daarom zit ik ook nog steeds aan de site te sleutelen. Moet toch eens een keer een keuze maken. Of alle informatie op een grote (lange) pagina, of de handel verdelen in tabs. Tabs maakt het verhaal wel overzichtelijker. Maar voor het afdrukken ervan dwing je de bezoeker alle losse stukjes af te drukken voor een compleet geheel. Alhoewel daar ook wel weer een oplossing voor zal zijn.

Grafisch gezien is de optie van tabs mijn favoriet. Gasten van vorig jaar echter gaven te kennen dat ze het prettig vonden alle info op een (afdrukbare) pagina te hebben. Dus het zal er wel iets tussenin worden. Zo van wel tabs maar met een soort print optie met alle info bijeen gezet, of iets als een PDFje. Dat laatste is goed overdraagbaar (portable), al denk ik alleen al aan de route beschrijving. Kijk ik in dat opzicht naar de onderhoudbaarheid zal het wel weer neerkomen op een aantal beperkingen. Afijn de helplijn staat open voor suggesties - in de comments hieronder kan dat.

GASTEN
Vanmiddag kwamen er een paar mensen praten over het huren van de kamers eind maart. Een soort inspectie zeg maar. Bakkie koffie, bespreken wat ze wilden eten (bood aan om lam volgens middeleeuws recept te maken) en vroegen of ze eigen wijn mee mochten nemen. Afijn het hele skala. Het was maar goed dat ik de kamers mooi aan kant had, zag er allemaal spic en span uit. Uiteraard een toer door het huis gemaakt. Complimenten voor Fannie met betrekking tot de inrichting bij herhaling genoteerd. Echt wel heel erg trots ben je dan even weer op het resultaat. Ook al weet je best dat er nog wel het een en ander moet gebeuren, of mooier gemaakt. Afijn gaf ze de groepskorting, ineens vijf kamers afnemen is dat ook wel waard, en staat ook zo op de site, dus fair. Wie weet bazuinen ze stevig rond tegen kennissen en vrienden wat hier gecreëerd is, verkoop hè! Kwam allemaal zeer goed aan. Kaartjes meegegeven, uitgewuifd en tot maart dan maar.

PANIEK!!
En dan ineens schicht er iets voorbij, klinkt er een enorm gegrauw. Komt BP op een holletje aangedraven. Hoor ik iets janken op de achtergrond en een boze buurvrouw mopperen.
Wat blijkt, neemt de husky van BP de hond van de buren te grazen. Tsja dacht ik dan, wel lekker staan sarren op een afstandje en als je dan te pakken genomen wordt't janken bij het vrouwtje. Flinke jongen!
Bleek de husky uit pure drift de halsband waar ie aan vastzat kapot getrokken te hebben om achter de pestkop aan te jagen. Allemachtig wat ging dat snel. Hap grauw en weg was ie weer. En ik ging natuurlijk op BP af om hem te komplimenteren met zijn killer dog. Beetje stoken mag toch wel. En of ie daar geen moeilijkheden mee ging krijgen. Ze stonden daar als twee bange volgetjes elkaar aan te kijken, ongerust of dat inderdaad niet ging gebeuren. Dacht niet dat ze daar bang voor hoefden te zijn gezien de reputatie die de buurvrouw heeft met d'r honden. Die krijgt geen poot aan de grond. (no pun intended) Tsja de buu'v hoeft bij mij ook niet op sympathie te rekenen - zie vorige post.

Wordt natuurlijk vervolgt ;=)

Geen opmerkingen: