14 april 2010

BP 2

Beaupère heeft het blijkbaar echt in zijn rug. Maar diens slaafje is vanochtend, met een briefje van BP, wel weer op komen draven. Dus dat is veelbelovend. We zijn nu alles aan het voorbereiden om de houten vloer te kunnen gaan leggen. Opruimen, afval wegwerken, plaats maken voor materialen etc.

KEUKEN
Nu wordt de telefoon niet altijd opgenomen als ik in het schermpje "secret" zie, maar gisteren was het een ongebruikelijke tijd om door een callcenter gebeld te worden. En nam ik maar op. De taktiek is om dan een paar seconden te wachten voordat er iets gezegd wordt. Want ook dat helpt om de belcomputer om de tuin te leiden. Geen herkenning van een stem doet het programma bijna altijd besluiten op te hangen en niet naar een levend persoon door te verbinden. Dit keer kwam er meteen iemand aan de lijn. Dat is dan een goed teken. Er werd me verteld dat de keukenjongen woensdag, vandaag dus, niet kon komen omdat zijn vrouw in het ziekenhuis lag. Waarom dat erbij verteld moest worden is me een raadsel maar goed. Die hebben blijkbaar nog nooit van het eerste axioma van data-anarchie gehoord (geef nooit meer info dan strikt noodzakelijk aan onbekenden). Nu blinkt deze blog daar bepaald niet in uit, integendeel, soms moet ik achteraf wel eens wat wissen.
Afijn. Het komt me wel bijzonder goed uit, want veel is er niet gedaan om de zaak voor te bereiden, met mijn kapotte pootje ging dat nu eenmaal niet. Net als het ramen zetten wordt ook deze aktie doorgeschoven naar de volgende maand. Geen echt probleem, nog niet althans.

POOTJE
't pootje gaat nu echt vooruit, de pijn is helemaal weg en het gloeien en de zwelling neemt per dag af. Volgens de experts moet er nu helemaal opgepast worden de voet niet te belasten. Omdat het anders weer achteruit gaat. Men bezweert me: geef de voet juist nu rust. Moeilijk, want ik klim nu bijna tegen de muren op.

APARTEMENT 2
Toch maar goed dat er internet is en kun je wat filmpjes downloaden, informatie over vloeren, balken etc opzoeken. Sites naspitten over riolering, waterdichtmaken van balkons en ga zo maar door. De voorbereiding van de verbouwing van het gastenapartement vaart er wel bij. Wim weer wat schetsen gestuurd voor aansluitingen van water en electro, dus daar zal wel weer intelligent over na gedacht gaan worden.
Aansluitingen op de riolering gaat een uitdaging worden, vooral met betrekking op het verval en zorgen dat er geen vacuum getrokken wordt en er daarmee stankafsluiters droog komen te staan.


Schetsen uit de losse hand gemaakt dus er zal best nog wel het een en ander aan mankeren. Het mooie van digitale dingen is je kunt er aan blijven pielen, kost geen snipper papier.

Geen opmerkingen: