29 november 2011

Orange Acte 6

Het was ook te mooi om waar te zijn. En je weet: too good to be true straft zich af.
De snelheid van de eerste paar dagen is teruggebracht tot een magere 500Kbs. Heel af en toe meet ik een veel hogere waarde. Het gemiddelde van de afgelopen week ligt op hetzelfde nivo als SFR. Ik ben er dus weer eens ingestonken. Ook de kwaliteit van de verbinding is waardeloos, om nog maar te zwijgen van het bereik van de WiFi. Een stuk minder dan het oude modem. Voor het nieuwe seizoen begint moet ik daar toch iets aan doen. Iets met transponders om het bereik te vergroten.
Telefonie is er nog steeds niet. Het is een steeds bizarder verhaal aan het worden. In het contract staat 24 uur. In het volgende mailtje staat al 48 uur. In een chat met de HD vanochtend staat ineens 72 uur en een tweede chat 6 december. Ieder contact met Orange levert blijkbaar een boete op. Of ben ik gek?
Uiteraard sturen ze je alle richtingen op, maar krijg je toch iedere keer met dezelfde chatbox te maken. Het maakt allemaal geen jota uit via welke hoek je ze benaderd. Orange is zo mogelijk nog incompetenter en lastiger te bereiken dan SFR.
Ik ga het morgen maar weer eens proberen, want ze moeten niet denken dat ze zo maar van me af zijn. Helemaal triest werd het toen ik opmerkte dat het debiet toch wel erg ver aflag van wat er in de verloop prietpraat geboden werd. Komt er doodleuk een extreem hoog getal terug. Nog nooit gezien op mijn schermpje, en ik voer eigenlijk de hele dag metingen door om een gemiddeld en representatief beeld te krijgen. Meteen nadat madam dat onwaarschijnlijk hoog debiet opgaf, uiteraard ook ff op de knop gedrukt. Kwam toch ff een volle Mbs lager uit. Blijft het mens stug volhouden dat wat zij opgaf de exacte meting was. Waarop ik vroeg of ik haar een screendump van mijn meting kon aanbieden. Komt terug: ik heb u de exacte meting gegeven. Helpt dus niets om tegen te sputteren. Tenslotte komt er een datum: uiterlijk 6 december heeft u telefonie, de opdracht is in behandeling. Maar waarom heeft men mij in eerdere adviezen dan het modem laten resetten en een aantal keren opnieuw laten starten als men wist dat de order pas TWEE weken later uitgevoerd zou worden. Is het bovendien niet vreemd dat internet wel en telefonie niet geactiveerd is? Komt er een nietszeggend zinnetje terug van: de opdracht is in behandeling…
Geen beginnen aan, het zijn net robotten waar je tegen aan zit te tikken. Ze halen hun standaard antwoorden uit een tekstbestandje, plakken het in de chatbox en hop.

Niemand vraagt zich hopelijk meer af waarom de economie van LDF op zijn kont ligt, verkopen doen ze goed, eenmalig. Daarna is het afgelopen met de pret. Het systeem is nodig aan hervorming toe. Daar moet je net hier in LDF mee komen! Bij de minst geringste verandering wordt namelijk meteen het land plat gegooid. De vakbonden teisteren het land dan met stakingen. Dan denk je wel eens: heeft die ijzeren lady Tatcher het toch niet zo slecht gedaan door die macht van de vakbonden te breken. De UK schijnt, nadat dat een feit was, beter te managen te zijn. Moeten ze hier ook eens doen, zal ze de ogen openen.

PLAN
Maar eens naar Vesoul gaan en de Orange winkel onveilig maken? Goed plan, denk ik dan. Het zal niet veel uitmaken, maar dan kom je in ieder geval in het systeem terecht.
Overigens, de mail die ik via hun helpdesk formulier heb verstuurd, is nog steeds niet beantwoord. Het is 14:00. Ik ga mijn sjachrijn maar eens echter de draaischijf wegdraaien.

Geen opmerkingen: