1 augustus 2010

Vide-greniers


OK de grote dag is daar, op het bord heeft iemand nog ff een spelfaut verbetert. Hop iedereen zijn rommel van de zolder af! De hoofdstraat is afgezet en een paar honderd meter straat kan worden gevuld met de meest uiteenlopende zooi. En men is weer in business. Samen met Fred en Hilda vrienden uit nederland die hier een tussenstop maken op weg naar het zuiden slenteren we over de vide-greniers. De buurtjes staan er ook weer met hun handeltje en 'k moet zeggen de kwaliteit is goed. Marianne pakt de zaak serieus aan. Weer tig- tienen verdiend zo maar op zo'n dag.
In het algemeen is de kwaliteit toch wel beter dan je bij andere VG's ziet, heb ik de indruk. Betere spullen.

Afijn de camera in de aanslag!

Tuurlijk zit er behoorlijk wat meuk tussen wat de moeite van het wegbrengen naar de dechetterie niet eens loont.


Zo van och ja staat nog een doos met wat, een euro aub. Waar halen ze het vandaan. Vooral: waarom bewaren ze die zooi nog, niemand wil het hebben immers. Maar een buitenthermomter voor 20 centimes scoren is natuurlijk wel weer leuk.


Achteraf gezien is het niet veel anders dan andere vide-greniers. Maar het is in mijn eigen woonplaats en dat maakt het toch wel weer iets bijzonders denk ik. Je herkent mensen, je wordt af en toe gegroet of toegeknikt, en dat laatste is al heel wat van mensen die je alleen maar van horen zien kent. Ach het dorpsgevoel...

Je ziet er af en toe leuke of grappige dingen tussen.


Bijvoorbeeld midden op de straat een verlaten kruiwagen met puinzooi. Die kruiwagen is wel interessant, maar je zal de rest ook wel moeten meenemen...


Kun je dit in één partij kopen? Ik bedenk me, ff iets te zwaar om naar huis te tillen.
Kom je langs een onbemand stalletje, ziet twee interessante boekjes voor de winterperiode liggen, ik leg een euro neer en pak de boekjes onder mijn arm en loop weg. Niemand roept: "houdt de dief" ;=).


Op die kachel hebben ze heel bloedig moeten zitten poetsen, zag er puntgaaf uit. Een ander kacheltje had zelfs een soort warmwater reservoir, dat zou toch wel praktisch zijn. Allemaal van die piepkleine kacheltjes waarvan je je afvraagt hoe je die aan de praat moet houden. De zetel van die stoel vind ik erg mooi, zo simpel, geen troelala dingen, strak. Twee pronkstukjes. Maar ja inrichting is Fannie's kant van de zaak. En dat krijg ik er bij de directie denk ik niet door.

En dit dan, volgens mij een kapitaal ingestoken, ligt voor een paar euro te grabbel. Plaatje is wel iets om een puzzel van te maken denk ik.

En om het fotoverslag af te maken nog eentje met een stukje noeste huisvlijt.


Hoe verzint iemand dat. Afijn Hilda en Fred uitgezwaaid en dan is het alweer tijd voor mijn siesta, het is drukkend weer.

Geen opmerkingen: