10 augustus 2010

Morel piscines

Die Morel gooit er met zijn pet naar om alles aan te sluiten. Heb ik hier te maken met een typisch gevalletje van fransjes laat maar waaien geval? Ik denk het. Maar meneertje gaat het erg moeilijk krijgen. Want volgens berekeningen lekt het bad. Elke twee of drie dagen moet ik het bijvullen. Het rooster in het midden kan niet vastgeschroefd worden omdat een van de schroefdraden lam blijken te zijn. Oplevering zou voor  augustus gebeuren, het is nu 10 augustus. En voor de zoveelste keer zei ie gisteren dat ie vanochtend langs zou komen om de laatste zaken aan te sluiten. Niet dus. Ik vraag me af waarom de gemiddelde fransjes leverancier zo problematisch doet. Aan betaling kan het niet liggen, de wettelijke aanbetaling is gewoon gedaan of eisen ze zelfs anders beginnen ze niet eens! En de rest komt dan als het bad is opgeleverd. Minus natuurlijk een strafpremie, daar ben ik het wel over eens. Eens kijken hoe die daarop reageert. Zou ie een uitgebreide instruktie geven, huh volgend jaar? Glimlacht charmant door te zeggen het water zal nu wel lekker helder zijn niet? En als ik dan vertel dat de buurman het een en ander heeft gedoneerd waarna het water pas helder werd, lacht ie een beetje voor zich heen. Voor hoe dom verkoopt ie mij?

In ieder geval zal ik geen zaken meer met Morel Piscines doen, onbetrouwbaar, levert niet op tijd, levert de verkeerde spullen etc. Zal iedereen wel zeggen: zie je wel, typisch fransjes. Maar daarentegen heb ik ook goede ervaringen met leveranciers. Er zitten er gewoon tussen die het stereotype beeld dat wij van de fransjes hebben keer op keer bevestigen, opvallend veel zou je zeggen. Je wordt dan geslachtoffert vind je dan. En dat is natuurlijk ook zo, want deze Morel neemt een loopje met me. Heb ik toch wel nog een troef: poen, money, geld. Alhoewel hij zich daar niet zoveel van aan schijnt te trekken.

Een beetje antireklame wil ik toch nog wel maken op de blog dan.


Eh bien, wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: