2 oktober 2012

Keukenmuur

Die keukenmuur vlot lekker. Het kostte veel meer tijd om alles in verstek te zagen, maar ik moet zeggen dat het er veel mooier uitziet. En niet eens zoveel fouten in het verstekzagen ;=

Misschien beeld ik het me in, maar het voelt ook veel steviger aan. Buiten dat, heb ik een beetje steviger hout gebruikt dan strikt noodzakelijk. Ik heb daardoor voor het liggende model kunnen kiezen omdat de planken zelf dat makkelijk kunnen hebben, die buigen echt niet door. Bovendien ga je net iets zuiniger met materiaal om. Het weinige dat over is gaat weer voor de WC gebruikt worden. Een paar kleine zaageinden en wat afval, da's alles, wordt aanmaakhout. Behoorlijk scherp gecalculeerd dus. Het kaderwerk rondom het bestaande raam was een beetje een Chinese puzzel. Ook dat is met een minimum aan materiaal opgelost. Hierbij is rekening gehouden met de afwerking van het bestaande kozijn. Och, als je er maar even voor gaat zitten. De plakken isolatie schoven er zo in, daar is dan weer een enorme tijdbesparing mee geboekt. Dus of de gebruikte techniek nu zoveel meer tijd heeft gekost? Door de bank genomen weet ik dat zo net nog niet. In ieder geval geen kilo's hoekijzers verspijkerd, of slordig doen met allerlei blokjes en tussensteunen. Een flesje purschuim topte het allemaal keurig af.

laine de bois posé

Op naar de volgende stap.

Morgen maar eens beginnen met die foei lelijke WC.


Zie je die buizen spaghetti op de achtergrond? Weg ermee!

Geen opmerkingen: