23 mei 2010

Zes uur

Om zes uur begonnen de eerste opstaan geruchten zich al weer door het huis te verspreiden. Aktie! Via de grange naar buiten gelopen en de schade in ogenschouw genomen van de keuken en lobby. Wat kapotte vaat en overal vuil op de vloer en aanrecht. Afijn het peleton stond in de startblokken, iets over zevenen. Blokkeerden daardoor de straat wat ze niet in dank werd afgenomen door de auto's. Overal bagage op de straat, schoenen en liggende fietsen. Merkwaardig dat gedrag, kun je toch wel nagaan dat er passanten komen.

Dan begint de grote schoonmaak weer.  De verzorgingsploeg ff aangesproken en zonder protest ging men aan de slag. In een mum was de zaak weer schoon. Hoef ik alleen nog te dweilen. Rond half acht kon ik weer in mijn eigen bed duiken en even rust vinden voordat de volgende gasten arriveren.

HOUT
Na de dozen van kamer 5 doorzocht te hebben vond ik de lader van de camera terug, snel opgeladen zodat ik ook de fietsers nog ff kon nemen. Ook ff de lading hout van vorige week op de plaat gezet. Dat gaat dus met enig beleid in een caddy.
Die zakte echt wel een stuk dieper naar de weg maar het ging nog. Volgens Wim minder diep dan met de rubber tegels. Hout voor de halve prijs kun je echter niet laten liggen, toch? Het prijskaartje zit er nog aan! Afgelopen zaterdag zag ik dat de pallet leeg was. Maar goed dat je je slag slaat als je de kans hebt. De keukenkastjes hebben we wel voor de reguliere prijs gekocht maar die zijn slechts een kwart van wat ze in NL moeten kosten. Meevallertjes allemaal die we natuurlijk benutten. Keukenblad essen massief gelijmd 250X64X40, 94 euries. Duur? Volgens mij een koopje.

Geen opmerkingen: