20 maart 2010

Earth hour

Volgende week is het ook earth hour. Een uur gaat bij talloze huizen en bedrijven het meeste licht uit. Lijkt me leuk. Geloof dat de eiffel toren ook verdonkert wordt. Het begint om 20.30 en een uur later floepen alle lichten weer aan. Die blobs van de electriciteitsmaatschappijen zullen wel weer wat te mekkeren hebben over piekbelasting enzo. Maar dan moeten ze maar betere spullen maken, denk ik dan.


Al denk ik dan ook meteen weer aan: wat zouden de marsmannetjes denken op tig lichtjaren afstand als ze op onze planeet een uur lang het licht op de nachtzijde zien uitgaan? En dat ieder jaar weer? Dat moet toch opvallen zou je denken. Ach je wordt melig als je gedwongen met je pootje omhoog weinig zit te doen.
Een ander opvallend iets is dat www.earthhour.fr en earthhour.us en .fi enzo wel bestaan maar .nl weer niet. De NL pagina bestaat wel hoor, maar goed verstopt.

Eh bien, bouf, anyway, volgende week een uurlang de hoofdstop maar eens omdraaien. Grinnik ik nog bij mezelf: en al die miljoenen kaarsen die ze aansteken is zeker geen vervuiling? Ach het is de idee wat hier geldt, denk je dan maar.

Als oude data anarchist wordt ik overigens meteen wantrouwig als ik die button rechtsboven in het scherm van "earthour" zie. Daarmee trachten ze je over te halen je telefoonnummer, adres en naam aan hen te geven, gratis dan hè.  Weer zo'n goedkope truuk om te leachen en zoveel mogelijk adres gegevens binnen te halen. Dat kunnen ze dan weer gebruiken in de volgende reklame campagne. Voor een juist en aktief adres moeten ze anders toch snel 2.50 betalen. Nu verkopen ze een emotie (gebakken lucht dus) en meteen ff harvesten (oogsten) Maar wel slim natuurlijk. ;=) Dat verdient dan wél weer een kudo.

Geen opmerkingen: