13 maart 2012

Radio

Hier zakt je broek toch van af. Een paar weken geleden werd ik geïnterviewed door de radio ivm een prijs die we hadden vergeven aan de winnaar van een spelletje. Gratis pub dacht ik. Na afloop kreeg ik een mailtje met de gegevens van de winnaar. Tot zover prima dus, en ik wachtte op de reservering van de beste man. Wie schets mijn verbijstering bij het lezen van een mailtje van Antenne Bleu dat de beste man bij Antenne Blue is gaan klagen dat hij nog niets van ons gehoord had. Hier breekt mij de klomp! Het kwam blijkbaar niet bij meneer op eerst eens te mailen of bellen met mij. Dus maar eens terug gemaild dat het maken van een eenvoudige reservering voldoende is om zijn prijs te innen, eerlijk is eerlijk. Ben benieuwd wat de reactie is.

SCHAPIES
Zo, vandaag wel het geheugenkaartje erin gestopt.

drie dagen oud en nu al brutaal de wereld inkijken
tsja bij wie moeten we nu de melk halen?
hé daar moet ik bij zijn!
lekker weertje hè?




Vandaag wees de thermometer 17º aan, wel met een behoorlijk frisse noorderwind. Geen echt balkon weer met die koude wind er zo op. De zonnecollector stond op 80º en hield overdag het huis op temperatuur, ook wel logisch bij zo' n buitentemperatuurtje.

GASTEN
Gisteravond kwamen de eerste werklieden van dit jaar weer aan. Tot nu toe hebben we ieder jaar wel een tiental bednachten gescoord in die richting. Ze komen om een job ergens in de buurt te doen, dit keer een of andere gaslekkage in Luxeuil-les-Bains. Vertrekken vroeg, ikke opstaan om zes uur om een fatsoenlijk ontbijt in elkaar te draaien. Stokbrood opgepiept, met voorzienende blik gisteren toch ff een extra brood gehaald.
Op mijn vraag hoe ze ons gevonden hadden kwam: via het internet. Dat deel van de vindbaarheid blijkt opnieuw goed te werken. Begin april komen de kajakkers weer de riviertjes in de buurt onveilig maken en een paar weken verder hebben we ws weer een groepje werklieden.

Vreemd hoe dat loopt. Vorig jaar hadden we een stuk minder gasten in het begin van het jaar dan nu. Toen kwam de stroom pas achter in mei op gang, en kwamen de vakantie boekingen pas in juni echt binnen. Het ene jaar heb je laat boekende gasten, en nu zijn al bijna 100 bednachten verkocht. Het zijn goede voortekenen en er is alle vertrouwen dat we de prognose ook dit jaar weer gaan halen. Ik ben benieuwd. Nee, ga nu niet iets over crisis en zo zeggen. Uit analyse van het soort groepen van gasten blijkt, dat het aantal vakantiegasten in 2011 ietsjes minder was dan het jaar daarvoor. Daar tegenover stonden dan wel weer meer zakelijke gasten en mensen die hier iets in de omgeving te doen hadden. Als je de samenstelling van de verzameling gasten over de afgelopen 4 jaren bekijkt, is dat ieder jaar weer anders. Niet echt een pijl op te trekken dus.

We gaan ook dit jaar weer ons best doen het de gasten heel erg naar de zin te maken, toch?

Zo en nu rap achter het fornuis.  Menu: salade Piemontaise, kip in zoetzure saus met rijst, perentaartje, koffie. Als wijn heb ik een Bordeaux supérieur gekozen.





Geen opmerkingen: