7 februari 2009

Zomaar

Dat internet is voor mij een soort wereldwijde bieb. Verslaafd? Nee bijna altijd zoek ik erg gericht: een probleem, vraag: antwoord. Zo zocht ik een antwoord op hoe die earthship flessenwand nu in elkaar zit. En binnen no time heb je het gevonden. Gewoon die flessen snijden en aan elkaar verbinden met tape, had ik al wel bedacht, doch zeker is maar zeker. Nu nog ff proberen hoe je die flessen snijdt en klaar om een meer serieus verhaal aan te pakken.

Meestal begin ik de dag met een rondje (internet)kranten lezen. Ha ha, een jaar geleden deed ik dat om 4 uur in de ochtend, en nu gewoon op een normale tijd tegen 7-en. Het landelijke leven begint toe te slaan!

Maar ja als je balorig wordt, je nog geen koffie hebt gehad, en het weekend is, kun je het niet laten. En klik ik gewoon een uurtje heen en weer. En dan vind je al snel iets lolligs als dit hier:

Mjin kar wrdot bennepasn met een bluaw doek. Wnaara het wcirethadt gaekmat wdort met svcaeehnpt.
Er stond:
Mijn kar wordt bespannen met een blauw doek. Waarna het waterdicht gemaakt wordt met schapenvet.

Ok slecht nederlands, het gaat dan ook om het geintje.

Dit prikkelde mijn nieuwsgierigheid omdat ik nog altijd in encryptie geïnteresseerd ben en dit een van de oudste vormen is: husselen met lettervolgorde. Mijn verdere uitje op het internet zal ik jullie besparen. Omdat al snel 20 of meer vensters open staan, om in heen en weer te flipperen. Wiskunde, statistieken, en ja hoor quantum mechanica, DNA achtige polymorfe encryptie,...
Want natuurlijk ga je dan weer checken op nieuwe encryptie spullen en M&T's. Maar dat terzijde.
Heerlijk! Gewoon wild weg om je heen graaien op dat internet. Tsja je bent niet nieuwsgierig maar wil gewoon graag alles weten.

FLESSEN
Toch is mijn vraag van die flessen niet helemaal bevredigend beantwoord. Op een van die foto's waren de flessen met, in mijn ogen, nogal veel lagen tape aan elkaar geplakt. Zou een laag niet voldoende zijn, en waarom niet? Die tape wordt uiteindelijk poreus onder invloed van het klimaat. Vocht vindt dan zijn weg de flessen in, krijg je dan te maken met condens vorming en vervolgens algen en zo? En dat laatste vaagt dan het esthetisch aspect weg: het licht effect in die bojems.
Hm, waterglas (soort silicaat) door die cement heen om de handel waterdicht te krijgen? Dat goedje maakt het ook harder: scheuren in de wand. Spulletje van Wim erdoor om extreme krimp te voorkomen? Wat is daar dan weer het effect van... OK we zijn weer terug bij af: vragen roepen vragen op, antwoorden ook overigens.

Geen opmerkingen: