25 februari 2009

De Dag van...

OK het begon al met Damien die niet op kwam draven. Blijkbaar moet ik steeds stricter worden met die goser. Na de lunch stond ie ineens aan de deur. Had zich verslapen. Al met al kwam het erop neer dat ie te laat naar bed ging en daarom niet op tijd uit zijn bed kwam. Hij was niet moe genoeg kwam er uiteindelijk uit dus ging ie maar erg laat slapen. Op mijn argument dat ie dat bij Scheffer niet flikte gaf ie wijselijk geen antwoord.
Nu had ik ook wel gezien dat ie afwerk klusjes nu niet het meest enthousiast deed. Dus moet ie dan maar het zwaardere werk gaan doen. Dan is ie tenminste moe en kan ie op tijd in zijn nest kruipen. Nuja, ik ben ook zijn vader niet dus eigenlijk gaat me dit allemaal niets aan. Maar ik heb er wel last van. Hij is dus weer strafwerk aan het doen: terras egaliseren. Dan doet ie nog wat nuttigs. Morgen mag ie zich dan gaan uitsloven in het apartement met het dak. Misschien wordt ie daar ook moe genoeg van.
Ik lijk wel een babysit, ben misschien ook iets te lankmoedig en lok ik daardoor zijn gedrag een beetje uit. De verleiding om de grenzen op te zoeken is dan wel erg groot. Tsja, er zijn wat voordelen met een fransmannetje op te trekken, je leert de taal versneld. Een ander voordeel is als je samen op trekt gaat het werk vanzelf wat sneller.

Dus vandaag lekker zitten klooien met afwerklatjes, lampjes en spiegels. En ik zou net naar de Brico gaan om planken voor de hangleg kasten te halen toen ie aan kwam zetten. Nou ja dat kan morgenochtend ook nog wel.

Tussen de middag even een oude advertentie op marktplaats aangepast, dat is best wel duur geworden 9 euries per maand. Kijk hier maar eens: http://link.marktplaats.nl/232368606. Als er een paar mensen op boeken dan hebben we dat er ook wel snel weer uit. Vorige periode heeft er niemand op gereageerd, dus we kijken het nog een seizoen aan. Vanavond de LeMoutonQuiRit.eu site aanpassen met voornamelijk nieuwe fotos en de andere talen er eerst maar eens weggooien. Dat schijnt niet geweldig vertaald te zijn.


Een iets betere video nu, het was tussen de middag echt mooi weer, zo rond de 13 graden gemeten. Een overvloed aan licht dus...



Ook meteen maar een extra fotootje van buiten gemaakt. Beetje gefotoshopped om de ergste hellende lijnen weg te krijgen, en de kleur een beetje zonniger gemaakt. Ach het oog wil ook wat.



En de schaapjes, die grazen rustig voort. Zo lekker in cohorten van 3, geweldig. Hoef ik dus al niet meer te maaien. Hoe dat moet als we de kruidentuin hebben ingericht is even een andere vraag want die beesten knauwen werkelijk alles aan. Ook deurposten.



Als laatste vandaag de kraamkamer in orde gemaakt. Het deurtje weer in zijn hengsels gehangen, extra stro erin, waterbak klaar gezet en we zijn in blijde verwachting van wat komen gaat. Volgens Damien zijn er maar twee drachtig. Dat betekent een probleem minder hoef ik ook niet te ruimen, behalve Charley dan.

Geen opmerkingen: