5 februari 2009

Verrek

Trek ik een nieuwe zak brokkies open voor de schapen zie ik ineens een tas met lege flessen staan. Die kunnen alleen maar van Damien afkomstig zijn denk ik dan. Thanks jong! W.S. net niet genoeg om het af te maken denk ik maar we kunnen weer een paar laagjes leggen zo. Ach en zo bouw je voort. Vanochtend keek ik er nog eens kritisch naar met alle TL's aan, zo onafgewerkt ziet het muurtje er niet uit dus dat moet absoluut gevoegd worden en zo alleen de bodems nog zichtbaar blijven. Dan is het strakker.
Wim zegt dat je met een diamant zaagblad die halzen van de flessen moet kunnen krijgen, nou eens ff kijken of dat dan met die tegelzaagmachine kan. Bril op handschoenen aan, mooi klusje voor in het weekeinde. Dat zal wel de nodige flessen kosten voordat ik het in de vingers krijg, letterlijk en figuurlijk. Zal de verbanddoos alvast maar klaar zetten.

Vanochtend kwam de regen bij bakken uit de lucht zetten. Het water blijft in plassen op het land staan. Zodra de zon weer doorkwam, ikke dus hout halen. En jawel hoor ik ging op mijn bek. Verradelijk als de bodem bevroren is en alleen het bovenste laagje van een centimeter ondooid is. De leemgrond hier is dan nog gladder dan groenezeep op een paal. Wat een vette toestand, maar de enigen die konden lachen waren de schapen. Zelf zou ik het in mijn broek gedaan hebben als ik zoiets gezien zou hebben. Afijn onder de douche mijn chagrijn weggespoeld en weer aan het klussen. Zometeen die flessen ff wegwerken en dan als het helemaal af is komt er wel weer een fotootje.

Geen opmerkingen: