24 februari 2009

Toerisme

Kijk zo doen ze dat hier.Gewoon diegenen die hard werken om hun brood met het toerisme te verdienen eens in het zonnetje zetten.

En als rasechte nederlander ga ik natuurlijk eens informeren wat er te halen valt, plus een hapje misschien? Uiteraard komen ze (belastingdienst) echt wel hun handje ophouden zodra er wat te halen valt, maar totdan mogen ze aangeven welke faciliteiten zo ons gaan bieden. Daarbij denk ik aan bordjes langs de weg, publiciteit... Of in ieder geval de weg wijzen naar die faciliteiten.

SCHAAPIE
En nog steeds geen kleintjes. OK ze worden steeds hongeriger, da's een goed teken. Ik hoef mijn gezicht maar te laten zien of ze rennen op de voederbak af. Bij sommigen kun je goed zien dat ze drachtig zijn, maar bij een twijfel ik nog steeds. Charley heeft wel incest gepleegd bij zijn zusje... als dat binnen de dierenwereld dan als zodanig wordt opgevat. Wat dat wordt moeten we maar ff afwachten, het geeft natuurlijk wel zwakkere genen. Lees ik op het net dat rammen eigenlijk pas veel later dekvaardig zouden moeten zijn. Nou daar heeft Charley zich geen moer van aangetrokken dus.
Al surfend op het net kom je nog eens wat te weten. Ook mijn frans scherpt zich daardoor aan, want Google.fr laat bij voorkeur franstalige sites zien, hoog of laag in de ranking schijnt niks uit te maken. En dan. Schapen hebben net als in het NL in hun verschillende levens stadia andere namen. Ze beginnen allemaal als Agneaux na een jaar wordt het vrouwtje Brebis en het mannetje Belier. Dan zijn er lokaal nog allerlei termen voor maar dat voert te ver.

Geen opmerkingen: