1 december 2008

Damien, Verkeer, en Neuf.fr

Damien is en aardige jongen, maar hij staat nu op de hitlijst. Zijn laatste waarschuwing heeft hij blijkbaar niet serieus genoeg genomen en laat verstek gaan. Vrijdag morgen (zogenaamd) naar de dokter, en maandag morgen is hij niet op komen draven. Vrijdag zou hij aan het terras werken, maar daar had ie blijkbaar niet zo'n zin in, dus ging ie maar hout hakken. Ook nuttig maar de bedoeling was dat hij zijn tijd tussen terras en hout zou verdelen. OK geef ik hem het voordeel van de twijfel. Als ie vandaag zonder bericht wegblijft is het einde Damien. Jammer want als ie aan het werk is, en het ging steeds beter met wat ie deed, gaat het redelijk goed. Shit, het was goed vol te houden met hem erbij, zo alleen aan het werk blijven is toch moeilijker, niemand om tegenaan te lullen is ook toch zo wat.

Woensdag terug naar 0033. Morgen eerst tegels halen, dan ff wat bankzaken regelen en dan weer terug naar la doulce France. Midden in de week, zal geen pretje zijn met het verkeer, dus ik moet een goed moment uitkiezen om voorbij den bosch, eindhoven en maastricht te komen. Dat verkeersgedrag van de gemiddelde verkeersdeelnemer is in 0031 echt hopeloos. Zodra je de grens passeert naar 0033 is het dringen en jagen op de weg voorbij. Kom je naar 0031 dan zijn de wegen meteen verstopt en over die 200 km doe je bijna dubbel zolang, files, miljoenen stoplichten die niet op elkaar zijn afgestemd etc etc. Volgens mij kun je ook behoorlijke winst maken met het file probleem als je A: de nl-ers eindelijk eens begint op te voeden door hun aggressief rijgedrag af te leren, en B: de verkeersmiddellen op elkaar af te stemmen. Heb je bijvoorbeld een groene golf om door maastricht heen te komen, maar aan het einde van dat traject, en natuurlijk net het laatste stoplicht sta je weer stil, want ik heb nog nooit meegemaakt dat dat op groen stond als je aan kwam rijden.

Neuf's nieuwe ellende.
de provider Neuf-SFR heeft weer een nieuwe truuk bedacht om klanten het moeras in te sturen. Aan het einde van een help pagina staat: als je op je vragen via de help docjes geen antwoord op je probleem hebt gevonden mail ons. TUURLIJK! Dus druk ik op die button, krijg een redelijk terechte pop-up van dat dit alleen voor commerciele vragen geldt en je moet bellen als je iets anders hebt. (waarmee dan als je telefoon plat ligt?) dus ik negeer dat. Komt er een pop-up dat er een fout is opgetreden en dat de mail niet gemaakt kan worden! Echt perfect om op deze manier de klanten van je af te houden. ;=((
Vorige week via de telefoon contact gehad over het niet kunnen inzien van mijn factuur, je wilt toch op tijd een beetje kunnen bijsturen op je belgedrag. Nou dat kan ik dus mooi niet. Ze beginne neigenlijk met te zeggen, dat moet kunnen en het is eigenlijk onmogelijk dat u dat niet kunt, na een aantal minuten geven ze het op en zeggen dat ze erop terugkomen.
Mijn opmerkingen als: van de tig opties die ze in hun flash flimpie laten zien zie ik er maar twee, en via een omweg kom je op een scherm terecht dat zoveel zegt dat het factuur bericht in onderhoud is. Hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord dat dat kan of zo is. Ja ja, ik zou ook gewoon alles ontkennen in hun geval.
Ik moet hoog nodig een dossier gaan opbouwen en ze er mee om de oren gaan slaan, via welke weg dan ook. Maar eigenlijk kan ik mijn tijd wel beter gebruiken. Ervaring leert dat zodra je je in dat moeras gaat bewegen je net zo goed je abo op kan zeggen want daar kom je nooit meer uit. En dientengevolge gewoon een andere provider uit moet gaan zoeken. ALs dit in Feb nog niet is opgelost dan ga ik gewoon naar Orange. Bijkbaar heeft die minder toestanden.

Geen opmerkingen: