13 december 2008

Weekend en de laatste loodjes

Zo het zit er weer op voor deze week. Eigenlijk is het ook zo zaterdagavond.

De laatste loodjes De laatste inkopen gedaan voor de kamers, en wat pur schuim voor het appartement. Hup weer een paar honderd euries. Heb me nog een ongeluk gezocht naar een paar tegels voor de voorkant van de douche, ze moeten mat wit of gebroken wit zijn. Maar ze hebben vanalles behalve dat. OK een restprobleempje. Het gaat eigenlijk om 2 vierkante meter. He maar ik zit net te bedenken dat de truuk die we in de douche gedaan hebben hier ook zou kunnen werken. Er zijn geloof ik nog 6 tegels over, dat is drie lagen er zijn er vijf en nog wat nodig. In de douche hebben we ook stroken van 10x10 tegeltjes er tussen gestopt. Dus waarom niet hier. Zal morgen eens gaan passen of dat wat wordt. Over restverwerking gesproken.
Dan kan alles afgemonteerd worden en dan zijn alle kamers klaar om afgelakt te worden.
Medio volgende week de vloer erin en hupsakee, lakken die handel Het zal ff kleunen worden maar als Fannie komt dan kan ze beginnen met wat nog rest, te verven en inrichten van de kamers. Nog 3 bedden halen. En dat is dan de kroon op het werk. Natuurlijk zal het een en ander nog een touchup nodig hebben, hier en daar een vuiltje wegwerken maar dat kan dan wel nadat de korst er is geweest.

Uitdaging Hoe krijg ik antivries in de CV installatie. Dan kan de installatie voor langere tijd onverwarmd blijven zonder dat ie kapot vriest. Bijvoorbeeld als je in de winter een trip wilt gaan maken. Volgens een leverancier moet ik ongeveer 40 liter antivries in de installatie fietsen om tot -20 te kunnen hebben. Want dat is voor deze streek de norm (ooit eens gemeten denk ik) en beetje overdreven denk ik maar allez!

Konstructief dacht ik iets als dit:


kun je loskoppelen en opbergen, EN is ook voor andere doeleinden dan inbrengen van vloeistoffen te gebruiken - bijv filteren en schoonmaken van het systeem.

Dit is een commercieel product, m'ik dacht aan iets eenvoudigers qua constructie maar dat is het idee wel. Een container, een in- en uitgaande hogedrukslang, een bypass in de leiding van de CV zelf, een driewegklep en dat is het.

NEXT Na de vakantie komt de corridoor aan de beurt en dan is het gehele gastenverblijf klaar voor het seizoen. Daarna volgt het apartement, het terras en de studio.
Van het appartement moet het dak verder afgewerkt worden en de muur afgebikt en opnieuw gevvoegd, een langdurig k*t klussie maar het moet nu eenmaal gebeuren. Dan de vloerverwarming erin. Dat wil ik als laatste doen omdat je dan niet meer intensief in die ruimte hoeft te zijn. De Grange wordt daarna weer de reguliere werkplaats. Die komt als laatste aan de beurt. In ieder geval komt daar de pottenbakkerij en op termijn gastenverblijven. Dat laatste hangt een beetje af van de hoeveelheid gasten die komen.

Dan komt de tuin, de boomgaard en het andere buitengebeuren, dat zal zomerwerk worden.

Een troost heb ik het klussen zal nooit ophouden.

Geen opmerkingen: