9 mei 2011

List en Bedrog

En jahoor! We hebber er weer een. Deze begon heel subtiel, met het bestellen van een kamer voor slechts 3 maanden. Dat is natuurlijk te bizar voor woorden, en na een paar seconden googelen wist je al dat de firma list en bedrog weer bezig is. Ik doe dan net alsof ik gek ben en doe een serieus bod. Na een aantal mailtjes is er zogenaamd iets overgeboekt, uiteraard te veel. Nieuw is dat er belasting is betaald over het bedrag in het land van oorsprong. En of ik ook maar ff wil dokken. Tuurlijk joh. Nu nog even wachten op wat de bedrieger gaat doen. Want ik wil weer tot het gaatje gaan. En dan heb ik weer een gedocumenteerd, smeuiig verhaal voor jullie met naam en toenaam.

LB 7
La Bouffe is langzaam aan het afkicken van de melk en komt al boven mijn knie uit. Die groeit gestaag door. Krijgt nog maar een keer per dag iets te drinken, en daar is ie al behoorlijk aan gewend. Mekkert alleen in de ochtend nog om de fles. We gaan vooruit. Ze eet dapper van het gras, ook als anderen allang in de middag op apegapen liggen in de stal, wordt er nog flink aan het gras geknabbelt. Dat wordt een prima maaimachine, geweldig.

VONKENTREKKER
Met veel moeite kon ik heer vonkentrekker vorige week bereiken. En een strakke afspraak gemaakt voor vandaag. En verrek hij kwam slechts een half uur te laat, 'k hoefde hem niet eens uit de bistro te bellen. Het kostte wel wat overredingskracht hem zover te krijgen. Zo van: is het niet een beetje vreemd dat de offerte van drie maanden terug is en er nog steeds een deel van de klus niet afgemaakt wordt? Het is toch niet zo'n moeilijke klus. Redelijk recht toe recht aan! Dat mag toch wel eens afgemaakt geworden, gedaan, zijn? Ik werkte een beetje op zijn eergevoel, zijn fransjes best gevoelig voor. Kortom de afspraak stond en hij heeft vandaag de handel afgemaakt. Er is nu dus een beveiliging op het elektriciteitsnet in huis van 30mA, een soort aardlekschakelaar. Dan kan daar in ieder geval geen gedoe meer omheen ontstaan als er een keertje een ongelukje door / met  een van de gasten gebeurd. De door Frerik doorgeknipte nachtstroom sturing is ook weer hersteld en de oven heeft eindelijk een 5 polige stekkerdoos. Heeft even geduurd maar we zijn weer helemaal klaar voor de eerste pottenbakkers.

ZWEMBAD
Tot gisteravond de zonnepanelen rechtstreeks in het zwembad laten uitkomen. Het is uiteindelijk 20 graden geworden. Zeggen Wim en ik tegen elkaar: morgen plompen we erin wat er ook gebeurd. En het is een feit. Vanochtend een nieuw chloortablet, een schepje hypochloride en wat active zuurstof-achtig-iets erbij, en schoonzuiger aan. Wim deed de vloer en ik de kantjes schoonmaken. Plotseling stond Wim stoer te doen in het water. Tsja en dan ikke ook maar! Twintig graden voelt nog wel frisjes aan maar is prima te doen. Het water is bijna weer helemaal helder, wat een luxe. Zo meteen weer ff wat op de BBQ laten verkolen, en dan weer een duik. Het water tikte net tegen de 22 graden aan. Zo is het leven goed ;=)

Geen opmerkingen: