2 juni 2010

Zoveel

Met google analystics volg ik de herkomst van de lezers van deze blog, al eens over geschreven. Met gepaste ijdelheid mag ik dan zien dat het aantal lezers verdubbeld is sinds een paar maanden. Tuurlijk ben geen nieuws.nl of lemonde.fr met miljoenen lezers. Maar het streelt je, als je merkt dat je verhalen over het platte land hier en de ver-her-nieuwbouw belevenissen met regelmaat worden gevolgd.

In frankrijk voornamelijk in het noord oostelijk deel en in nederland ligt de nadruk op de randstad. Geinig. Hoorde van een van de huidige gasten dat zijn vrouw de blog door Google translate heeft gehaald. Hoeveel daar duidelijker door geworden is blijft de vraag. Want die vertaal service is nu eenmaal niet geweldig, je moet nog steeds gokken. De globale betekenis van een verhaal wordt wel weer redelijk weergegeven.

TELEFOON
In Maurik had ik per 18 maart alle communicatie enzo op gezegd bij KPN, providers etc. Nou alle spookverhalen over verhuizen, omhangen en overgaan naar een andere provider zijn dus ECHT WAAR!!
Mijn schatje is sinds een paar dagen weer telefonisch bereikbaar en heeft weer internet. En het is nog niet helemaal voor elkaar want ze kan niet naar LDF bellen. Volgens de helpdesk zou dat wel moeten kunnen. Moet ze haar modem ff resetten en als het dan nog niet goed is opnieuw naar de HD bellen. Dat hele proces van opzeggen en opnieuw verbinding krijgen op hetzelfde adres heeft dus  DRIE MAANDEN geduurd.
En ik maar denken dat het in Frankrijk een puinhoop is, nou in NL is het een nog grotere puinhoop. Administratief gezien ging alles aanvankelijk van een leien dakkie, maar opheffen van een paar ISDN verbindingen was blijkbaar niet logisch als je ook je telefoon opzegde omdat je verhuisd bent. Men ging er blijkbaar vanuit dat je vanuit je nieuwe stekkie gebruik bleef maken van de ISDN in je oude woonplaats. Lust je nog peultjes. En dan kwam er nog iets als een protestbrief van de KPN dat ik de na 18 maart afgeschreven bedragen liet terugstorten. Moet de consument dan opdraaien voor het falen van een dienstverlening. Dus niet hè!

Geen opmerkingen: