14 juni 2010

Druk

Afgelopen week dubbel  geplaagd door mijn pootje. Ten einde raad toch maar weer eens naar de pil. Nu een andere. Die bevestigde mijn vermoeden al, dat jicht de verstuikte teen heeft gecompliceerd. Schijn ik dus meerdere akuute jichtaanvallen gehad te hebben tijdens die verstuiking. Nou ja hoe verzin je het.  Maar je bent terstond invalide, afijn, "illegaal" pillen bij de apatheek geritselt, loopstokken van de kapstok gehaald en hobbelen maar. Diclophenac is het medicijn dat ik krijg, en dat is echt een wondermiddel. Slecht voor je maag maar goed voor de pijn. Je kunt er wel zeer goed op slapen, na een paar nachten te hebben liggen woelen van de pijn, waarvan je maar niet wilde geloven dat dat niet de verstuiking was. De pijngrens is behoorlijk hoog komen te liggen daardoor, en ga je pas op pillen jacht als het echt niet meer te harden is. Vandaag is mijn eerste echt pijnvrije dag, lopen zonder stok gaat ook weer

Door mijn verminderde toezicht de afgelopen week stokte ook het werk aan het appartement door BP. Gingen natuurlijk allerlei dingen mis. Een aantal zaken mag hij dan ook over gaan doen. Vandaag werd ik echt pissig op hem, en zei hardop: is dit waar je de hele morgen mee bezig bent geweest? En flux begon hij te ratelen over wat ie allemaal nog moest doen. Maar daar trap je natuurlijk niet in. Dus eiste ik gewoon dat die vloer er aan het eind van de middag in zou liggen. Dan kunnen we morgen de keuken er in zetten. En aan het einde van de middag leek het er inderdaad op dat ie het zou gaan halen, hij had een handlanger meegenomen. Die had ie vorige week ook al dus daarom viel me de totale hoeveelheid werk van de vorige week zo tegen. En dat heb ik hem duidelijk laten merken ook!

De fransjes hebben duidelijk continue toezicht nodig. Vermoeiend is dat. Kun je niet aan je eigen ding gaan. Want er liggen nu nog 11 dekbedhoezen, een stel kamers die schoongemaakt moeten worden en nog wat knutselwerk in het trapgat. Maar als je hem om de 10 minuten moet gaan kontroleren dat is balen.

Sinds de laatste posting is er wel een beetje vooruitgang geweest. De slaapkamer is op het aflakken van het blad van het wasbekken klaar. Een stang voor het gordijn moet nog geregeld worden. En dat is het wel. Kunnen we morgen ook de stapelbedden erin zetten. Weer een stap verder.


De douche krijgt nog wat afwerklatjes, en een paar halen silikonenkit langs de randen en niet te vergeten de druip drempel ook nog.

De WC moet nog een wasbekken krijgen het platte deel boven de wc moet opnieuw gedaan worden. Dat is echt te lelijk gedaan. Doordat we de witte vlakte met grijze tegels hebben doorbroken ontstond er een ruimtelijk effect.

Balen is dat de WC 15-20 cm smaller is uitgevallen dan oorspronkelijk ontworpen, waar dat mis is gegaan zal altijd duister blijven. Nu is het een beetje een pijpenlade geworden. We moeten het er maar mee doen.

De huiskamer...

Morgen de keuken erin en de glazen stenen. Dan komt de hal, een probleem zone omdat de vloer daar een deuk heeft. Door die deuk is er ook in de douche en WC het een en ander aan extrawerk gekomen. Het zij zo. Maar de entree die ontsnapt geen seconde aan mijn toezicht. Dat gaat ie me niet ook nog verpesten.

Als het pootje tenminste wil meewerken, anders ga ik er gewoon op een stoel bijzitten, toch?!

Overigens valt het enorm mee met het licht in de kamers, De grotere ramen en lichte kleuren die we hebben gekozen heeft een wonder verricht. Het effect van de glazenstenen zal tijdens de dag ook een zee van extra licht in de keuken geven.

Aan Fannie de taak de zaak in te richten. Kan ze zich weer helemaal uitleven.

Geen opmerkingen: