10 juli 2008

Bricoler (knutselen)

Vanmorgen stond ik voor een uitdaging.

Een verzameldoos (een soort verdeelstuk) voor de afzuiging maken of ergens gaan kopen. Maarja waar? Brico Depot in Epinal is zo weer een uurtje enkele reis, een uurtje zoeken, en dan is het de vraag of ze zoiets hebben. Tot nu toe niets dergelijks gezien. Er al wel naar gezocht afgelopen zaterdag. Ook nog, je bent er weer een morgen meer kwijt, zonder de garantie dat je terugkomt met het ding. De verleiding is wel groot, want het is een prachtig heuvellandschap om door heen te rijden, maar daar zijn de weekeinden voor, eigenlijk.



Hoewel, ergens in het huis stond toch nog een soort aftandse opbergbank? Als ik die nu eens ging slopen en verwerken voor de doos. Goed plan vond ik. OK, ok, ook een morgen mee bezig geweest. Maar dan heb je ook iets op maat gemaakt, nou ja bij mij weet je dat natuurlijk nooit.

Nee dit is geen poging om een robot in elkaar te flansen.

Zo klaar, en precies wat ik wilde. Wat is siliconenkit toch een prachtig spul. Alles lekker luchtdicht afkitten is geen vraag maar een feit met deze uitvinding van de 20e eeuw. Alleen je ducttape wil daar absoluut niet op pakken.

EN JA HOOR!

Het ding was natuurlijk net een halve centimeter te hoog voor tussen het plafonnetje en de steunlatjes! Plafonnetje eruit, een houtje wegzagen, anders ging ie er echt niet door. En het geval monteren. Dat ging dan toch maar weer precies. Toch weer een meevaller.



Het mag dan geen technisch hoogstandje zijn, maar van een beetje afvalmateriaal zo'n ding in elkaar flansen was weer dolle pret.

En verder?
Een deel van de electro zit ook weer in elkaar, alhoewel in kamer 1 de lamp nu continu blijft branden. Blijkt dat de aannemer alle schakelaars voor het gemak maar heeft doorgeknipt. En dat die lamp in SK1 nu net met een relais bediend wordt, bijzaak. Die moest ik dus uitdraaien. Da's ook zo wat hier in huis, die relais schakelingen. Je hoort ze wel maar ziet ze niet. En om nu uit te zoeken welk relais welke lamp schakelt... Nou ja daar komen we ook wel weer uit.
Morgen SK1 spic en span maken. Dan is het doel voor deze week bereikt.

Ha! Het is nu 26.8 graden en onbewolkt, eindelijk zomer? Dus ik ga zo lekker op het balkonnetje zitten te genieten van mijn achtertuintje. En eens kijken waar mijn schapen uithangen.

Geen opmerkingen: