1 december 2010

Epic Meal

Bon Dieu!
Dit wil ik jullie niet onthouden, ook al heb ik tussen de middag al gepost. Vreemd genoeg is dit meteen ook mijn driehonderste post, en het gaat toevalliger wijze ook nog over eten, jawel.

Na het eten stuitte ik via via surfend bij toeval op een youtube channel, ik zocht naar argile (klei) en vond een link in een van de refs. naar iets heel anders. Een vreet-kanaal! Als amateur kok ben je natuurlijk altijd geinteresseerd in iets speciaals dus kijken hè. En wat je daar ziet tart alles wat je over vraatzucht denkt te weten. Dit is ongetwijfeld wat je noemt zo'n beetje de hoogste vorm van dekadentie die je op dit moment mag classificeren als zodanig.
Het gaat over de jongens die het youtube kanaal Epic Meal hebben opgezet. En daarmee overdrijven ze geen nanometer. De twee meest spannendste zijn wel de Angry Canadian Sandwich en de Double Down.

De Angry Canadian sandwich

Angry Canadian perparation
Angry Canadian
Quel horreur! Dat dat in een maag past!
Dit bescheiden dingetje bestaat uit een pain (400 gram stokbrood), poutine (iets typisch frans canadees) is: patat, met kaas en jus - als het maar vet is. Bacon en maple sirup. En ik heb al varianten gezien waarbij het brood gedoopt werd in geklopt ei en dan gebakken.

HIER het filmpie

De Double Down


Double Down

Een heftig uit de kluiten gewassen mega hamburger achtig iets. De supersoaker onder de hamburgers. Op de foto heeft ie hem al half op!

HIER het filmpie, worden ook de ingredienten ff genoemd: gehakt, kip file, patat, macaroni/kaas, bacon, ketchup

Niet te zuinig!

Maar het geeft je wel ideeën, zo van terugschalen met een factor 20 en wat wordt het dan? Dat maple sirup met die bacon, moet ik eens proberen. Zoet met zout vlees doet het wel goed dacht ik.

(foto's zijn screenshots van epic meal)

Geen opmerkingen: