16 januari 2010

apartement 2

In het gasten apartement worden maandag de ramen gezet. De raankozijnen heb ik een stukje uit moeten hakken om meer licht naar binnen te krijgen, scheelt toch weer in de beleving.
Waarschijnlijk maak ik de binnendeuren van draadglas, dan is dat ook weer extra licht. Lang heb ik er over zitten na denken hoe die irichting van het apartement nu moest, met douche en wc enzo. Maar ik denk dat ik wat gevonden heb waarmee en de efficientie van het bouwen gediend is en de hoeveelheid materiaal in de hand gehouden wordt. De vloer zelf ben ik nog niet uit, of beton storten en dan kunst parket er over, of een houten vloer van vloerdelen. In ieder geval geen tegels. Een houten vloer is natuurlijk het mooiste. Maar er zal nog wel een en ander aan rekenwerk aan voorafgaan voordat de beslissing valt. Eerst de rest van de oude stenen vloer slopen en egaliseren. Dan de muren aanhelen en dicht smeren. De buitenmuren isoleren, de oude deurgaten dichtmetselen en dan moet het een paar weken droog worden om het balkon waterdicht te maken voordat het plafond dicht en de vloer gelegd kan worden.
Ziehier de ontwerp schets. Met de indeling kunnen we nog wat schuiven, maar dat hoor ik dan nog wel. Klik op het plaatje voor een grotere pica.
Dan dacht ik erover om naast de kamerdeuren van die glazen blokken te lijmen (licht) . Wie nog meer ideeen heeft of verbetering van die plan dan spitsen we onze oren.
Een van de reden waarom douche, keuken en WC zo op elkaar zitten is omdat de riolering dan geen metro plan (kerstboom) hoeft te worden, en dat geldt ook een beetje voor de warm en koud water leidingen. Als je alles in een kompakt blok kunt houden scheelt dat ook weer meters.

Geen opmerkingen: