15 mei 2009

Pffffff

Zo vanochtend de vloer met een of ander anti-cement-zweem-goedje gedaan, hielp wel iets maar moet denk ik nog een keer.
Vanmiddag de kastenwand erin getimmerd. Zes meter kast moet toch voldoende zijn dacht ik zo. Daar kun je dan wat handvoorraad, keukenspullen en het textiel voor de kamers in kwijt. Is toch minder massief dan ik had gedacht maar er moet aan de bovenkant nog het een en ander gemaakt worden. Nu zag ik in een folder deurtjes maar die waren 69cm hoog, 6 teveel dus. Zal wel weer een jacht op... worden.
Het patroon in de vloer wordt niet te ernstig verstoord door de kastenwand waar ik wel een beetje bang voor was. Alleen het vierkant dat je nog net op de voorgrond ziet en waar Bios loopt, gaat eruit. Teveel van het goede, zie pic hieronder.

Achter de kastdeuren komt de wasmachine en later de droogmachine te staan. De stenen achterwand wordt nog geisoleerd. Denk dat ik dat rotklusje maar zondag ga doen want dat luistert toch wel een beetje precies. En volgens het weerbericht gaat het in het weekeinde pijpestelen regenen, dus mijn toertje sla ik dan maar een keertje over. Vooral na mijn avontuur van afgelopen zondag is het even kalm aan doen. Regenen deed het vandaag de hele dag al maar goed je werkt lekker dus daar heb je dan niet zoveel erg in.

Dan moet er nog een kader cement gefabriekt worden rondom de natuurstenen wand, die nu eindelijk droog is.
Om van het kader om de muur en die van de deur een geheel te maken doen we in het cement (+fijnzand) een beetje gele kleurstof, tip van een van de metselaars uit het dorp. Dat smeren we dan af met een borstel of kwast. Zal wel weer een puinzooi worden. Dan kan de muur in de matte transparante lak en klaar.
Daarna gaan we de lambrisering afmaken om de leidingen aan het zicht te ontrekken. Met opzet laat ik daarachter een ruimte over voor eventueel toekomstige leidingen etc. Nu dient dat om voornamelijk veel stopcontacten in te monteren want daar komt namelijk de internet en een leesplek voor de gasten. De tafels komen uit mijn oude kantoor in NL dus da's lekker makkelijk.

Tenslotte is de boilerruimte aan de beurt om met een rolluik voorzien te worden, staat al klaar. Dat zal wel weer een gepas en gemeet worden. Maar met een beetje doordouwen komt 't wel goed.

Volgende week komen Johan en Wil kijken voor workshops van volgend jaar dan willen we wel natuurlijk het gastenverblijf clean hebben. Geen grote stofbende meer maken dus. Dat laaste is voor het gasten gedeelte met de voltooing van de vloer in de corridoor nu verleden tijd. Stofpuin wordt niet meer naar binnen gelopen. Nogmaals PFFF.

Geen opmerkingen: