3 januari 2009

Back on line, desondanks Neuf/SFR

Sind 21 dec lag mijn internet eruit. Wat je hier moet uithalen om dat weer voor elkaar te krijgen wil je niet weten. Maar hulp van Dries met een vervangend ADSL filtertje bracht uiteindelijk uitkomst.
Daarvoor hadden we (Dries, Cornelis, Damien) eindeloos geprobeerd Neuf te overtuigen dat er echt iets mis was. Maar men pingpongde de client natuurlijk zoals te doen gebruikelijk in la douce france heen en weer naar de 'andere' firma die het allemaal zou moeten oplossen. Beloftes van dan en dan wordt u gebeld, komt er een technicus langs, komt er iemand om buiten de lijn te controleren, werden natuurlijk niet ingelost. Uiteindelijk belde er iemand twee dagen later dan afgesproken, die allerlei vragen stelde over zaken die ik allang geprobeerd had. En tsja als je geen internet hebt kun je pingen tot je er groen van ziet maar dat gaat never nooit lukken. En maar doordrammen. Begon ie over het aantal telefoons, oh ja je moest de telefoon rechtstreeks in de telefoondoos stoppen, iedereen weet dat dat niet werkt als je er geen filter tussen stopt. Maar ook als je niet de juiste pluggen hebt.
De volgende dag een andere plug gekocht en de kiestoon was natuurlijk afwezig.
Afgelopen vrijdag deed het internet het weer dus en prompt belt er een piepeltje van Telecom. Of de lijn OK was? JA NATUURIJK anders had hij mij niet kunnen bellen. Sommigen zijn toch wel erg DOM. Verder kon hij mij niet helpen omdat hij niets kom meten omdat het niet meer kapot was en of weer functioneerde. Kijk zo hoef ik ook geen deskundge helpdesk op te leiden. Gewoon wachten, andere firma's de schuld geven en zeggen dat er pas iets gedaan kan worden als de handel net niet meer doet. En dan gewoon weer je mantra af lispelen dat het toch echt aan een ander ligt! Zonder er overigens, opnieuw niet, bij te vertellen waar je dan je storing moet melden. Want een internet adres hebben ze niet waar je je storing kan melden, telefoon nemen ze alleen maar op als je via een lokaal nummer (dus frans) belt, en ze bellen alleen maar terug als dat ook een lokaal nummer is! Je telefoon doet het niet als er geen internet is zeg je dan maar, als je tenslotte van Damien even zijn mobieltje leent. Ja maar we kunnen u alleen helpen als het een frans nummer is. Ongeduldig geworden zeg ik dat ik geen mobiel heb en nu met een geleend toestel bel... Je praat gewoon tegen een muur aan. Geen enkel begrip voor iemand die geen technische mogelijkheden heeft om met de provider buiten zijn internet aansluiting om te communiceren.
Ze laten de storing dan ook maar op zijn beloop en doen uit eigen beweging niets maar dan ook helemaal niets.
Oh ja over 5 of 6 dagen wordt u gebeld door een technicus van telecom, en als je zegt dat dat totaal geen zin heeft omdat mijn telefoon het niet doet en mijn mobiel een buitenlands is vragen ze alsnog doodleuk naar het mobiel van mijn ouvrier, we bellen u terug op het nummer waarmee u nu belt. JA die zit dan in de disco, is dat een probleem? Hij moet wel bij de computer zitten anders kunnen we niets doen. Tegen een dergelijke debiliteit kan een weldenkend mens uiteindelijk niet op. Ik dus vragen naar een agentschap van Neuf. Mailleroncourt kan ze niet vinden, St. Loup toch een dorp van 20 duizend man ook niet, Luxeuil nog groter ook niet. Haute Saone? Oh ja dat wel. Vesoul? Waar ligt dat? Klonk het. Dat is de hoofdstad van dit departement zei ik, daarop bleef het even stil...
Ja er is een Neuf winkel in Vesoul, gaat u daar maar heen daar kunnen ze u helpen. Fannie en ik erheen. Dus NIET, wel heel vriendelijk en mijn probleem aan de helpdesk uitgelegd voor me. Maar ik zou en moest een FR nummer hebben anders konden ze geen kontakt met mij opnemen. Tsja ik stond in een telefoonwinkel en de associatie was snel gemaakt, dus ikke koop een mobieltje voor 29 euries om dan toch maar bereikbaar te zijn. Dat gedaan hebbende togen we balend naar huis. Toch opmerkelijk hoe afhankelijk je bent geworden van internet.
Maar natuurlijk kon ik niet gebeld worden. Waarom? Omdat SFR geen dekking heeft in het gebied waar ik woon, daarom dus. Dat hebben ze moeten weten in die winkel. Maar gewoon een telefoon pushen! Een paar dagen later weer naar Vesoul, oh maar dan kunnen we even de parameters anders instellen. Is er dan wel dekking, vroeg ik? Met deze nieuwe parameters moet het lukken. NOT! Die foon wordt dus weer ingeleverd!
En toen kwam Dries met zijn lumineuze oplossing, en dan kan ineens weer alles, telecom belt, een enquete kan dan ingevuld worden hoe TEVREDEN je bent over de service van Neuf/SFR, NIET dus. En men is er weer van af. Denkt men!

Campagne!

Niet dus, want ik ben nu vastbesloten neuf net zolang te "stimuleren" totdat ze er iets aan gaan doen. Al moet het tot de hoge raad! Beginnend met iedereen te vertellen dat Neuf een zeer slechte keus is als provider, en dat Orange en de technicus die me belde zei Wannadoo, een betere keuze is. Uit metingen blijkt dat deze blog door ongeveer 50 mensen regelmatig gelezen wordt, een aantal leven in la douce france. Heren en dames hoort zegt het voort: Neuf/SFR is een van de slechtste providers ooit! Dekking van telefoon is verschrikkelijk, internet is onregelmatig en de helpdesk kan ABSOLUUT niets maar dan ook niets voor u doen.

Goedendag Neuf! En welkom in de wereld van antireclame.

Geen opmerkingen: