26 november 2008

panorama pui

Zo het eerste deel van de pui zit er in.


Van binnen uit en van buiten gezien. Dries staat in het draaikiepraam, kun je mooi zien wat het formaat is en hoeveel zicht je dan hebt. De schaapies zie je bij de notenboom staan grazen. Prachtig pastoraal toch?

En natuurlijk zal er iets fout gaan, niet echt een ramp maar toch. Het kost weer extra om dit te repareren. Maar niet mijn probleem uiteindelijk.


Kijk naar het rechter deel van het raam, en wat zie je? Het sluit niet aan op de gevel! Een gecombineerde fout blijkt, een meetfout en productiefout. Er ontbreekt 21 cm raam! Ze riepen me erbij zeggende het past niet, tsja wat kan ik daarop zeggen, klopt niet? Onverstoorbaar over dit soort fouten van de technische dienst mopperden ze zoiets als: zoals te doen gebruikelijk. We lossen het wel weer op. De mensen deden alsof er niets aan de hand was en plaatsten laconiek het frame, tekort of niet. Een stukje hout hier en daar en je ziet er niets van, een beetje veel flanswerk. Alsof je in een jandorie in ontwikkelingsland zit!
Blijkt dus dat de zaak niet is gemeten tot aan de zijkant van het raam maar een maat die is aangenomen/geschat of in mijn optiek, gewoon verkeerd gemeten is. Wat is er nu zo moelijk om van de linker kant van het linker raam naar de rechterkant van het rechterraam een meetlint te trekken en de maat af te lezen. Komt er tenslotte weer een bobo een hele middag kijken en observeren, ach het mag wat kosten, dat is dus rit nummer 7 van een overbodig figuur. Voor ieder wissewasje komt er namelijk een figuur uit Vesoul te plekke kijken. Ik heb nu niet de indruk dat ons project nou zo geweldig interesant is. Zal wel om de "effe weg uit kantoor" snoep-reis gaan. Het was ook een technisch weertje...

Vandaag was ik weer eens niet te bereiken per telefoon. Uiteindelijk maar eens gebeld dat het modem het nu toch wel drie keer per dag opgaf. En voordat je dat in de gaten hebt ben je weer een dagdeel verder. Tsja en dan hoor je: de regel zegt dat we een modem pas kunnen vervangen als het modem daadwerkelijk weigert en we dat kunnen constateren. Alsof je een potje staat te liegen! Nu dan maar morgenochtend maar weer ff bellen, maar dat moet dan wel met je mobieltje anders moet je het modem resetten, en dan kunnen ze weer niet kijken of he modem down is. Dat gaat dus klauwen met geld kosten.

OK en dan nu ff de aandacht graag!

Internet van Neuf / SFR,

NIET DOEN!

Ja maar... NEE NIET DOEN! Neem een willekeurige ander, Orange bijvoorbeeld.

Neuf's services rammelen namelijk aan alle kanten.

  • De Webmail werkt niet met de Opera browser, Firefox wordt gezegd is niet compatible, dus alleen mickysoft zou moeten werken? Me zolen dus. Alsof ze het over aardstralen hebben, mongolen.
  • Bekijk je factuur? Kan niet, je krijgt al wel elke twee maanden een mailtje dat ze voor je klaar staan maar als je op de bewuste pagina bent: helaas is uw factuur niet beschikbaar, het syteem in in onderhoud, sorry sorry. Dat is dus al enkele maanden zo, in onderhoud. Dat kan zomaar: enkele maanden zijn opties niet beschikbaar, en nooit geweest. Lijkt me onwaarschijnlijk, nou ik heb wel 4 browsers geprobeert zeg ik dan dus daar ligt het niet aan, toch?
  • Toevoegen van plaatjes, vergeet het: optie niet beschikbaar.
  • Ze een mailtje sturen van help help, wie het kan vinden krijgt een fles wijn van me.
  • En om het helemaal af te toppen: in de avond is het mail systeem niet vooruit te branden en duurt het openen van mail soms meer dan een minuut. Het verzenden idem, en het ontvangen schijnt ook helemaal knudde te zijn volgens Dries kan wel eens een paar ur tussen zitten.
  • En wat me het meeste ergert: de duur van een sessie is wel heel erg kort en moet je je om de haverklap weer aanmelden. Soms ben je lekker je mailtje aan het tikken, wordt je uitgelogd: sessie verlopen, mijn god!

Conclusie: Een ramp is dat Neuf.

Geen opmerkingen: